... terharu nyer!

...kat atas tu gambar kami sekeluarga.
Dari kiri : Ayah pakai songkok, Nurin, Syuhada dan Ibu pakai tudung.
(songkok dan tudung ibu sewarna la pulak dgn muka... hi hi hi)

*
*
*
*

*
*
*

*

Terima dari Nurin on last Tuesday. Dengan sungguh excited, Nurin beri kad raya di atas kepada saya --> "Ibu, ini kad hari raya untuk ibu ayah, Nurin buat sendiri". Saya yang masa tu sedang mengejar masa memasak untuk berbuka, terus hilang rasa penat... "Oh, terima kasih darling. Cantik. So lovely. Terima kasih, Nurin". Terus saya peluk and cium kedua-dua belah pipi nya.

Terharu.

Itu di antara aktiviti Nurin di tadika. Memang bagus. Tak silap la saya hantar Nurin ke tadika seawal umur nyer 4 tahun. Perkembangan Nurin amat memberansangkan. Mudah untuk saya dan hubby continue suasana belajar tu di rumah dan di mana saja. The best time is... waktu dalam kereta di waktu pagi ke tadika dan di waktu petang dari rumah babysitter. Saya sentiasa berdialog dengan Nurin dan juga Syuhada tentang apa saje!

Yes, ada segelintir pihak-pihak yang membangkang niat saya dan hubby untuk menghantar Nurin ke tadika...
--> dia masih kecil...
--> kesian dia...
--> tak sesuai...

Saya dan hubby tahu... Kami tiada banyak masa nak mengajar Nurin secara direct. Beberapa minit sehari saje. Kami nekad hantar Nurin tadika. Nurin menangis di pagi hari bila saya kejut dia nak ke sekolah. Sekarang ni pun masih menangis! Mandi pun dalam keadaan menangis teresak-esak Dalam hati saya, kesian anak aku ni, ngantuk lagi... Saya pujuk dia. Saya peluk dia. Saya pakai kan baju kurung tadika, bedakkan muka dan badan Nurin, pakaikan tudung pink nyer... Then, dia tgk citer kartun. Sometimes, tertidur di kerusi malas tu.

Ibu tampal kat sini ye kakak hingga Raya nanti.
Ibu nak semua orang tgk Nurin buat kad raya untuk ibu.