Saturday, October 24, 2009

SEDIH TERAMAT !!!

Malam tadi tonton buletin tv3. Kanak-kanak 8 tahun diculik... dan dirogol!!!! Nasib baik dia dpt lepaskan diri.
Yang buat air mata saya bergenang, nape dirogol budak tu. Nape???!!!

Cuba imagine budak tu anak sendiri, yg akan membesar jadi perempuan... Hilang masa depan dia.

Paling saya sayu bila wartawan tu interview budak 8 tahun tu, kesian !!!! Apalah perasaan budak tu waktu dirogol, kan? Apa kecederaan yang dia alami? Rosak ke dara dia? Kesian !!!!
Memang tak dapat saya imagine perasaan ibu dan ayah budak tu.

Saya terus peluk anak-anak dara saya. Saya sempat pesan, "Jangan main jauh-jauh dari rumah. Nanti orang jahat amik Nurin dan Adah camner? Nangis ibu ayah tau..." Saya cium mereka dan peluk erat.

Apa nak jadi dgn dunia ni ????? Dah berleluasa gejala culik & rogol kanak-kanak skang ni. Jaga la anak-anak sebaik mungkin. Jangan leka!!!

Photobucket

8 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. yup..me tgk gak berita mlm tadi

    takut kan jd camtu??

    umpan ngan duit rm5 jek pon..

    n sgt kuang ajar org tu rogol budak kecik

    ReplyDelete
  3. zaman sekarang ni budak2 pun jd mangsa...geram betul ngan lelaki2 yg takde belas kasihan ngan budak2 nih!

    ReplyDelete
  4. betul aida. bila kita ada anak dara ni, belum besar lagi pun kita dah risau. iskk.. takut betul bila pikir masa diorg nak ke skolah nnt. kdg2 rasa mcm nak suruh budak2 ni blaja kat rumah jer bila besa. hehehe.. boleh camtu? :D

    ReplyDelete
  5. yup betul memang takut sekrang ni...tambah2 ngan perangai kakak..jenis yg mudah mesra dengan org2..pasal tu slalu ku pesan kat kakak....budak pompuan tak boleh baik2 sgt dgn org yg kita tak kenal..bahaya..takut nanti kena culik...slalu ku pesan

    ReplyDelete
  6. Tak tau la Aida, banyak orang jahat kat luar tu. Lagi satu kes, yang pasal teman lelaki dera, rogol dan liwat budak 3 tahun tu kan, tapi ibu budak tu kata, orang gaji yang dera. Sedih sangat baca kes-kes macam ni. Semoga jadi peringatan kat kita semua, bukan setakat sehari dua, tapi sampai bila-bila.

    ReplyDelete
  7. tu la kan. aida sejak 2-3 hari lepas dok selalu bisik kat nurin agar jaga diri bila kat sekolah & umah bbsitter. maklum la, kita takde bersama dia waktu itu.

    "nurin jgn main sorang2. nurin tak bleh main jauh2. nanti org jahat ambik nurin and nurin takkan dpt jumpa ibu ayah lagi. org tu pukul nurin mcm kawan kat dlm tv tu."

    sayu hati kenangkan budak2 malang semua tu, termasuk la arwah nurin jazlin dan sharlinie yg masih hilang.

    moga Allah beri balasan yg amat teruk kpd mereka yg durjana semua tu!

    ReplyDelete

Blogging...
Blogwalking...
Thank You For Coming :)