Saturday, July 03, 2010

SYUHADA JATUH MOTOR !!!

Today cuaca amat baik. Tak hujan... Tak panas... Tak mendung... Just nice... Very nice... Maka ibu ni pun gi la ngemas pokok-pokok bunga kat laman yang lama tak dilayan, ada yang hampir mati, kering, tak cukup vitamin dan zat galian. Ayah nyer plaks sedang bersiap nak gi ofis, ada sukan ILP zon selatan kul 3.30 pm - bola sepak & bola tampar.

Motor ayah da on. Ibu minta tolong ayah buang pokok & daun kering ke hutan sebelah tu hah. Then, ayah masuk dlm umah jap nak ambik barang. Nurin dan Syuhada dgn gembira dok main kat motor ayah... Vrooom vrooom boom!!!


*
*
*
Alamak !!!

Ya Allah !!!
*
*
*


Syuhada tergolek bersama motor. Ibu berlari... Nurin berlari ke dalam sebab takut la tu. Cepat-cepat tarik Syuhada sebab satu kaki dia terhempap motor. Tapi, dia tak nangis, bagi ibu petanda baik tiada kecederaan teruk...

Hmmm... kena la marah dgn ibu & ayah kaw kaw punyer... Brot bret brot bret ibu membebel sambil peluk both of them kat sofa...

Kecederaan Syuhada di siku jer. Lebab skit. Ibu ni pun buh la minyak gamat..... Baringkan dia depan tv.... Lurus jer tangan dia...

Tertidur pun tangan still lurus hi hi hi...

- SORRY ADIK, IBU LEKA DGN POKOK -

9 comments:

  1. kemalangan berlaku tanpa diduga, akak pun kengkdg camtu, terlampau menjaga keselamatan anak2 kengkdg tu terlepas pandang jugak, terus rasa bersalah yg teramat sgt

    ReplyDelete
  2. terkejut baca...ingat jatuh time motor tgh gerak, bahaya tu! sib baik time parking...apa2 pun cedera sikit jer, x le aida susah hati nak tggl anak2 nnti.. :)

    ReplyDelete
  3. terkejut sungguh..
    ingt motor tgh lajupastu jatuh golek2..
    seb baik la takde paper..

    ReplyDelete
  4. Laa..siannya..nasib baik tak teruk kan kak..
    Hope cepat sembuh lah...

    ReplyDelete
  5. syuhada ni nampak kuat kan aida..
    nadirah pun pernah jatuh motor sbb dia gi press motor masa bapak dia behenti..tak free gear lah tu...
    saya cam nak pengsan

    ReplyDelete
  6. hi hi walaupun cedera amat ringan, but trauma kami besar!!!

    ReplyDelete
  7. Alhamdulillah x truk sgt tapi tetap sedih gak tgk apa yg jadi kat syuhada...kadang2 benda kita x jangka leh jadi tu yg jadi..takut iena pikirkan..minta jauh la dr uzma...mmg akan trauma punya kan...

    ReplyDelete
  8. hi aida...
    nasib baiklah tak teruk sgt luka dia. kalau izan pun jadi panik terus!

    ReplyDelete
  9. ya allah..kesian syuhada...semoga cepat sembuh luka /lebam tu ye...alhamdulillah taks erius..

    eh aida sekeluarga ada kat JB ke?

    ReplyDelete

Blogging...
Blogwalking...
Thank You For Coming :)