Saturday, February 09, 2013

NAK? PAKAI... TAK NAK? JGN HINA!!!

sure korang da tgk pic ni kan?
da tersebar di fb...


kalau nak bertudung, pakai la dgn sempurna.
kena la dgn gaya nyer... cara nyer...
tak nak bertudung, jgn la hina!
hina dgn mempelbagaikan pattern tudung hingga menyerupai rambut!
Allahu Akbar!

da le zaman skang ni tudung pendek.
tak menutupi dada, tak memenuhi syariat.
lagi mahal, lagi pendek...
dgn pattern serban la, turban la, selendang sangkut kat sanggul la...

nak bergaya, boleh...
biar kena dgn cara dan syariat nyer...

ustaz azhar idrus beri nasihat... dgr!

marah nyer i dgn pereka tudung di atas!!!

Photobucket

9 comments:

  1. Kan..pereka fesyen sekarang ni ntah ape2..dah tak ikut semua syariat islam..asal tutup rambut je..mana boleh!

    ReplyDelete
  2. betul tu.mcm2 fesyen tudung skrg ni. Tapi x boleh nak salahkan pereka 100% juga.pengguna pun salah juga.Kalau la pengguna tak support, maka takde lah dioang giat mereka.Semoga kita semua sedar tanggungjawab masing2 tentang menutup aurat ni.penjual dan pembeli kena bekerjasama.

    ReplyDelete
  3. mdahan kita tak terpengaruh dengan fesyen yg tah apa2... walaupun nak ikut peredaran zaman, tapi kenalah tengok balik garis panfuan bertudung...

    ReplyDelete
  4. alahai...ada jugak yer tudung pesen cenggitu??? huhuhu..macam2 skang nie

    ReplyDelete
  5. Saya baru tau hal ni...
    Pertama kali tgk gamba ni...marah juga..
    Betul..kalu nak berfeshen pun,pls la jgn buat gini...
    Orang non muslim tgk,hilang martabat dan nilai islam..

    Kalu tamau pakai tudung,its ur choice.
    Tapimjangan menghina.

    ReplyDelete
  6. nieyxzha hassan ~ betul tu. design tu ikut la syariah. if not, gi jer la design skirt :-)

    ReplyDelete
  7. ima ~ betul jugak tu. kalau takde permintaan, takkan ada pengeluaran, kan?

    ReplyDelete
  8. Bila terlalu ikutkan fesyen smpai tak sedar niat sebenar bertudung..

    ReplyDelete
  9. pulak dah...mcm2 fesyen sekrang...kot iye pun nk berfesyen berpada2 la...

    ReplyDelete

Blogging...
Blogwalking...
Thank You For Coming :)