Saturday, December 28, 2013

HERO SAYA DI DAPUR ~ HARI-HARI TERAKHIR CUTI SEKOLAH :-)

hampir ke penghujung 2013 dan cuti skola anak2 pun hampir abis.
selasa depan syuhada da orientasi...
khamis both of them da start skola...
ptg nyer diorang da start gi KUMON together...
and tuisyen maths ~ baru saya masukkan :-)
jumaat plak skola waktu pagi, tuisyen english ptg dan mlm nyer mengaji AL-BAGHDADI :-)

last week mr. asben cuti 1 minggu tau!
23 - 27 disember 2013.
byk yg dilakukan oleh mr.asben :-)

yg paling best ~ cooking la :-)
tq sebab jadi hero di dapur kita...
balik keje, dinner da siap. alhamdullillah...
mr.asben kalau masak, lebih sedap drpd saya masak tau!

masak lemak cili padi ayam, ada kentang...

asam pedas ikan tenggiri, daun kesum, bendi, bunga kantan...

harus la guna periuk goreng ajaib yg merbeles tu kan :-)
best best best !

berbaloi la beli, guna sepenuhnya!!!
kalau menumis tu, selamatlah daripada kotoran percikan lada tu ke dinding.
kita tumis... and tutup biar dia garing.
then kacau ler sekali sekala.
tak hangus hokey...


uolls nak beli uolls roger aida ye.
aida tak menjual tapi sape nak beli aida terus bagi harga ahli aje la...
tolak 15% diskaun ahli...


p/s : mr.asben pun buat taman kat belakang umah kami ! next post lerrr...

Photobucket

4 comments:

  1. Wah...nampak best betul periuk ni.. asam pedas pun boleh masak dlm tu.. mmg bagus sangat.. untung ada suami yg rajin..

    ReplyDelete
  2. sekejap je dah nak habis cuti sekolah.. sesekali memasak di hujung minggu memang seronok.. :D

    ReplyDelete
  3. yes. berbaloi beli piuk ni!!!
    alhamdulillah asben sudi bantu...

    ReplyDelete
  4. Bila la nak merasa periuk ajaib ni huhuhu

    ReplyDelete

Blogging...
Blogwalking...
Thank You For Coming :)