Tuesday, July 07, 2015

KUEW TEOW SUP SIMPLE SPECIAL :-)

jumaat lepas mr.asben x berbuka sama kami.
dia ada hal. Out station...
kami berempat beranak aje.
so masak simple tapi kegemaran anak2 dara...

kuew teow sup...
sgt simple !

buat sup ayam. 
letak la fishball beberapa biji...
tabur daun sup & daun bwg.
tabur bwg goreng.

buat kicap cili padi...
celur taugeh skit.
kuew teow sepeket...

tu aje.
sgt simple.
before buat tu tanya anak2 dara dulu ~ "sup tu nak letak sayur apa?"
diorang jwb, "tak nak apa pun. nak ayam & fishball aje..."
ibu ok aje la...
and anak2 bertiga bertambah-tambah makan.
suka hati ibu :-)

utk sahur ~ nasi panas dan sup ayam.

yg penting kenyang...

Photobucket

12 comments:

  1. Alamakkkkkk telio dah ni! kuey tiow ada kat umah tu ..ta jadi goreng la nak buat sup cenggini hehe

    ReplyDelete
  2. selalu buat me sup je..pesen ala soto..kuey tiawx pernah buat lagi..nmpk sedap lak ..

    ReplyDelete
  3. Sedapppppnya! Makan dengan cili kicap, terangkatttt!

    ReplyDelete
  4. Sedapnye...ada sambal kicap memang terangkat...

    ReplyDelete
  5. waaa..sedap ..hari ni nak berbuka makan sup la ..macam best je..hihihi

    ReplyDelete
  6. sedap ni kak
    peberet tp xda dlm list menu this year

    ReplyDelete
  7. suplah pembuka selera sebenarnya, walau simple tp sedap dan bisa meleleh ailioku hehe

    ReplyDelete

Blogging...
Blogwalking...
Thank You For Coming :)