Friday, August 14, 2015

HAPPY INTERNATIONAL LEFTHANDED DAY 2015



dedicated to my beloved husband & daughter, Nurin Nazihah :)

lefthanded = kidal dlm bahasa kita la kan.
ingat lagi bila syuhada tanya saya, "Bu, kakak kidal kan?"
hu hu hu dia baru belajar kat skola perkataan 'kidal' tu :)

kidal ni bawa erti org yg lebih cenderung gunakan tgn kiri utk buat apa-apa.
kalau saya baca la kat satu artikel ni, org kidal lebih menguasai otak sebelah kanan.
and dikatakan otak sebelah kanan ni menguasai kawalan muzik, seni, tanggapan, kreativiti, emosi dan kebijaksanaan ~ org kidal lebih bijak dari segi kreativiti dan seni !

saya plak bukan kidal ~ dikatakan menguasai kawalan pertuturan, bahasa, tulisan, logik, matematik dan sains...

tu andaian para saintis berdasarkan statistik kot.
saya lebih percaya lagi, ikut org la kan...
ikut environment tumbesaran dia... pendedahan yg dia terima.
mungkin berbeza dari semua di atas.

izzat tak pasti, masih tak nampak kecenderungan dia :)
bcoz izzat sgt pantas.
sgt aktif... bergerak non-stop :)

boleh la tgk surat-surat cinta yg nurin hasilkan utk saya di SINI...
sungguh kreatif bagi saya.
dari kecik dia suka tulis surat utk saya :)



Photobucket

4 comments:

  1. Dalam keluarga, bapa sy je punyai kelebihan tangan kiri, tapi tak kidal sebab dia boleh guna dua-dua tangan.

    ReplyDelete
  2. kidal ni selalunya faktor keturunan jugak..kalau mak bapaknya salah seorg yg kidal sure ada diantara anak yg ikut kidal...selalunya nad tengok org kidal ni makan dia akan tetap guna tangan kanan kan?

    ReplyDelete
  3. saya memang penah terbaca orang kidal ni memang berbakat dalam seni lukis
    selalu kalau melukis, mesti cantik! =)

    ReplyDelete

Blogging...
Blogwalking...
Thank You For Coming :)