Wednesday, October 07, 2015

GO SLOW... SO LONG AS YOU DO NOT STOP!


yes... releks, slowly, bertenang...
tapi teruskan hinggakan garisan penamat!

saya selalu advice anak-anak.
jgn serabut! jgn kelam-kabut!
apa yg nak dikejarkan dlm dunia ni? releks...
fikir dulu before buat, jgn gelojoh...

sebab, anak-anak saya adalah anak-anak yg biasa-biasa aje.
terdedah kepada melakukan kesilapan sebab cuai!
kekadang buat sesuatu tu nak cepat abis... ntah apa yg nak dikejar nya.
bila nak cepat, cuai!
pekerjaan tu jadi x sempurna...
naik antu la ibu ni kan :( ggrrrr... jadi harimau!

and sememangnya ni applies pada kita semua...
dlm buat pe pun, kena bertenang...
releks.
tapi ada gaks keje kena buat cepat, kan :) ha ha ha....

"It doesn't matter how slow you go,so long as you do not stop!"



Photobucket

27 comments:

  1. betul...jangan sesekali gopoh...bawa-bawa bertenang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu farah.
      gopoh gapah ni selalu nyer x bw untung!

      Delete
  2. bak org kata ye Aida..biar lambat asal selamat... hehe..
    setuju dengan pendapat Aida tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. benar...
      mcm drive kereta gak kan...
      biar lambat, asal selamat :)

      Delete
  3. Sederhana la kan.. Slow sgt tal leh.. Cepat sgt pun tak leh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yes itu da sgt betul.
      yg penting, jgn gelojoh.
      if da plan, if da tau jalan, nak pecut ok :)

      Delete
  4. betul tu, tak perlu kelam kabut, tak keruan hasil kerja jadinya nanti

    ReplyDelete
  5. Saya pun kadang-kadang gelojoh.. pastu ,ula la banyak eksilapan nanti :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama la dgn aida.
      kekadang tergelojoh jugak.
      pastu nyesal sendiri.

      Delete
  6. Setuju sangat.. Kalau buat laju-laju kelam kelibut...hasil biasa akan tidak memuaskan..
    Kalau bertenang.. slow dan steady... lambat sikit pun.. kerja perfect!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Agreed. Steady tu penting ekk.
      tenang :-)

      Delete
  7. betul tu aida, biar lambat asal kerjanya cermat dan memuaskan hati

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes. Kekadang nak cepat abis.
      hasil nyer? Aduhai :-(

      Delete
  8. Replies
    1. ha ha...
      yg sedang sedang saja...
      teringat lagu dangdut iwan :-)

      Delete
  9. Setuju. Yang penting kita kekalkan momentum dan istiqamah :)

    ReplyDelete
  10. btl...kena cool & steady.br keja jd smooth ja

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul la. Keje jadik smooth ekk.
      lancar...

      Delete
  11. Replies
    1. Yeszaaa...
      how hard it is, keep moving slowly...

      Delete
  12. Moga segalanya lancar dan selamat.. nak sabar ni ada masanya susah sangat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu hakikat nya kan.
      sabar tu dugaan...
      hilang sabar tu selalu :-)

      Delete
  13. hehe...ni lah yang selalu kena tegur dengan suami saya =)

    ReplyDelete

Blogging...
Blogwalking...
Thank You For Coming :)