Monday, November 16, 2015

PAGI ISNIN YG SYAHDU... TETIBA!

kan ?
kalau nak difikirkan, tu la lumrah alam kehidupan.
hujung nya nanti, kita akan bersendirian.
anak semakin besar, meninggalkan rumah.

"... will be quiet, spotless and lonely."

kan ?
rumah saya yg bwh tu hah skang ni.
takde da hiasan apa-apa bagai :)

terus-terang nak kata, pagi ni saya dari rumah td nak ke opis,
hati ni syahdu sgt. sebak! sedih... rinduuuu...
terkenangkan anak-anak bertiga :(
diorang semlm da selamat ikut atok uwan balik kg.
ibu ayah ada urusan keje minggu ni yg memaksa ibu ayah anta anak-anak bertiga utk menjamin keselamatan.
kakak-kakak dicutikan awal hi hi hi...
seminggu la ibu ayah tak jumpa anak-anak bertiga hu hu hu... sedih!
umah rasa kosong! sunyi sepi... aduhai... sian anak-anak ibu :(





tak dpt nak elakkan dari anta anak-anak balik kg.
ada faktor-faktor yg memaksa kami anta mereka. berat hati ni...
sedih nak melepaskan! tu la... terpaksa.
moga cepat la ibu ni dpt transfer balik keje kat melaka.
baru la anak-anak kembali selesa ibu uruskan ye, darling semua.
ok la. tu aje rintihan si ibu di pagi hari. sebak!

Photobucket

20 comments:

  1. InsyaÁllah kak..
    nieyl doakan untuk akk..Amin...

    ReplyDelete
  2. Ameen ;)
    Semoga segala urusanmu berjalan dgn lancar.... dan semoga dapat uruskan anak2 setiap masa ye... InsyaAllah doa buat anak2 oleh seorg ibu tiada hijabnya.... ameen

    ReplyDelete
  3. salam singgah Aida
    betul tu apa yg ditulis suatu hari rumah akan kosong dgn hilaian ketawa anak2 mcm rumah akak skrg ni anak2 jauh nunnn beribu batu nasib ada si bungsu dan si sulung ada jugak teman berckp

    ReplyDelete
    Replies
    1. sedih kan?
      diorang la penghibur hari-hari kita...

      Delete
  4. Sabar Aida...ini semuanya pengorbanan. Biarlah pengorbanan kita memberikan hasil yang baik kan...Tak mo sedih-sedih...:D

    ReplyDelete
    Replies
    1. in shaa Allah, fida :)
      mencuba utk menjadi kuat tiap hari.

      Delete
  5. Yelahh sama macam mummy kat sini.. Bila ada macam nak terbalik umah.. bila takde rindu bagai dibuatnya.. begitulahh lumrah dah jadi mak ni kan.. hehehe :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. yes la...
      but aida prefer diorang ada dan umah kecoh.
      beribu kali lebih baik!

      Delete
  6. memang sedihlah kalau terpaksa berjauhan dengan anak-anak.

    InshaAllah..semoga semuanya baik2 sahaja je aida

    ReplyDelete
  7. bila anak ada selalu kita terpekik2.. bila ada xde sunyi kan kak.. bila dia tidoo lagi sayuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. alahai jijah...
      time diorang tido selalu aida cium.
      peluk erat...

      Delete
  8. Mudah2an hasrat Aida tu akan dimakbulkan oleh-Nya. Mesti sunyi kan bebudak tu tak de kat rumah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sgt sunyi, farah.
      boleh bikin bergenang air mata :(

      Delete
  9. Bila sekali berjauhan dengan anak-anak, pasti rasa sunyi..

    ReplyDelete
  10. semoga dipermudahkan buat kak aida

    ReplyDelete
  11. dilema ibu bkerja ye aida
    bertabahlah...saya paham
    takde pilihan yedak...nak buat camne

    ReplyDelete
  12. Sapa yang tak rindu bila berjauhan dgn anak2 kan.

    ReplyDelete

Blogging...
Blogwalking...
Thank You For Coming :)