Thursday, May 26, 2016

IMPIAN MEMANG KENA TINGGI, CAPAI KE TAK BELAKANG KIRA LA!


dari kecik kita da di tanya ~ "apa cita-cita awak?"
bukan nyer kita tau pun pe yg kita sebut sebeno-beno nyer.
kita just tau mungkin dari apa yg kita nampak masa tu...
atau pe yg mak abah kita dok ckp.

shoot for the moon, even if you miss you will land amongst the stars!

pasang impian setinggi langit... harapan umpama nak kan bulan dan bintang.
usaha dan terus usaha... jgn putus asa.
... usaha sekuat-kuatnya!

kita boleh!
semua org boleh!
jgn perkecilkan kemampuan diri sendiri.

kalau tak dpt bulan, dpt bintang. ok kan ?
kalau tak dpt no 1, dpt no 3 pun da alhamdulillah.
kalau tak dpt emas, dpt perak pun da rezeki.

apa yg penting, usaha !!!
capai ke tak??! tu belakang kira la kan. tak cuba, maka tak tahu.
zaman skang ni semua mungkin!


Photobucket

17 comments:

  1. Dengan Kemahuan ada jalannya untuk usaha.. kan inshallah berjaya.

    ReplyDelete
  2. Betul tu..kalau tak usaha macam mne nak capai apa yang kita nak..bukan boleh datang bergolek

    ReplyDelete
  3. betul tu sis! setuju sangat! :D

    ReplyDelete
  4. Salam Aida...pekabar?...
    setuju sangat... semua boleh dilaksanakn, yang penting jangan mudah putus asa..:)

    ReplyDelete
  5. betul tu aida, yang penting kita ada usaha untuk mencapai cita2 kita tu kan

    ReplyDelete
  6. Betul. Nak berjaya kena usaha. Tak der usaha tak der hasilnya.

    ReplyDelete
  7. SETIAP ORG KENA ADA IMPIAN ..KENA ADA MIMPI ... JIKA TIDAK HIDUP TANPA ARAH TUJU

    ReplyDelete
  8. betul tu impian kene tinggi...
    kalau angan2 pun, lama2 boleh jadi impian gak

    ReplyDelete
  9. Betul! Setuju sangat-sangat. Yang penting kena berusaha untuk mencapai impian. Kalau tak tercapai pun sekurang-kurangnya kita berpuas hatilah sebab dah berusaha.

    ReplyDelete
  10. Setuju sangat....yang penting usahakan dulu habis habisan....

    ReplyDelete
  11. Saya memang suka quote ni, Aida. Tak salah kan pasang impian tinggi2 :)

    ReplyDelete
  12. Betul tu kan angan2 x perlu dibayar..mana tahu angan2 jadi kenyataan

    ReplyDelete
  13. betul sgt! yang penting ada 'aim' dulu

    ReplyDelete
  14. Mak punya cita cita dulu masa kecik bukan main sangat tau Aida nak jadi peguam haha... Sebabnya ikut org haha.... Bukan apa, senang sikit nak lukis gambo dlm karangan...

    ReplyDelete
  15. Yes... Aim High!

    Menarik quote tu

    ReplyDelete

Blogging...
Blogwalking...
Thank You For Coming :)