Friday, August 19, 2016

Dialog Moden : Biasakan Yang Sebetulnya

assalamualaikum :)
salam dihulur di pagi jumaat...

perkongsian di grup wassap.
indah... saya share sini :)
moga ilmu ni dpt dipanjang-panjangkan... in shaa Allah.

Dialog Moden : Biasakan Yang Sebetulnya


               pergh, gempak giler! --- Subhanallah...
               OMG! --- Ya Allah...
               terbaik... --- Alhamdulillah...
               ok... orait... --- In shaa Allah...
               cilakak! --- Masya Allah!
               alamak, lupa pulak! --- Allahumassoli'ala Muhammad...
               arghh pening! --- Astaghfirullah...
               eee teruknya! --- Na'uzubillah...
               opocot! --- Allahu Akbar...
               ek eleh... --- La Ilaha Illallah...

bukan kan anak-anak, kekadang saya pun terlajak guna dialog moden tu hi hi hi....
aduhai ibu oh ibu.
kita sebut, anak-anak ngikut, kan? baik ke buruk ke, semua dari kita :(
kena biasakan la kot utk ucap kalimah yg membawa pahala.
indah didengar org :)

ok tu jer mau share...
babai !

Photobucket

8 comments:

  1. Kena betulkan balik yang biasa..
    Nice sharing aida..

    ReplyDelete
  2. dik akak siap ada save kat henpon tau info ni...kikiki...dedulu kat suke nau ckp OMG tu...la ni bawak2 la betobat kan...hahaha

    ReplyDelete
  3. jom sama2 berubah kan..insyaAllah :)

    ReplyDelete
  4. Terima kasih atas perkongsian.
    Bagus saling ingat mengingati ni.

    ReplyDelete
  5. good sharing.. selalu nak guna perkataan yang nampak hebat ja padahal ada yang lagihebat dari tu

    ReplyDelete
  6. kadang elok je sebut, kadang terlepas jugak hihi :)

    ReplyDelete
  7. Bagus ni. Kena berubah perlahan-lahan kalau dah terbiasa dengan dialog moden. Yang lama tu memang jauh lagi baikkan!

    ReplyDelete

Blogging...
Blogwalking...
Thank You For Coming :)