Apr 7, 2017

Masa Depan & Hari Ini

(10:35 pagi)
assalamualaikum.

Masa depan adalah milik mereka yang menyiapkan hari ini

pernah dgr kata-kata, "esok tu esok lah kita fikir... hari ni yg penting!"
kekadang saya rasa mcm dia tak umpamakan hari akan datang.
kekadang saya rasa mcm dia tak nak amik tahu, lantak la pe nak jadi kemudian nyer.

tapi, dari sudut yg positif... dia memikirkan sekarang.
pada dia sekarang lebih penting dari esok. sekarang sedang berlaku, esok lom tahu.

iye... betol. 
maka, sekarang ni saya kena buat semua dgn betol.
jgn dijangka esok akan jadi apa. jgn ditilik esok nak jadi apa... kan?
kalau sekarang dah tak betol, apatah lagi esok?


16 comments:

  1. yang penting think positif kan :)

    ReplyDelete
  2. Saya selalu guna ayat tu "yang penting sekarang ni!" sebab siapa kita sekarang ni yang akan menjadikan siapa kita dimasa akan datang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeszaaa...
      aida pon berfikiran camtu.
      sekarang bakal mencipta esok lusa...

      Delete
  3. ms sekarang banyak kena pikir...masa hadapan pun sama...macam2 pikir..hope apa yang kita rancang di waktu sekarang dan masa hadapan berjalan seperti yang kita mahu...

    ReplyDelete
  4. Jangan kata esok, 2 jam akan datang pun tak semestinya akan jadi seperti yang kita rancang. Plan b mesti ada

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu memang btol la, ann.
      tak boleh jangka!

      Delete
  5. moga dipermudahkan bagi apapun perancangan kita ini

    ReplyDelete
  6. Ada masa saya pun ckp mcm tu jugak Da. Itu kalau dah kes malas nak pikirlah tu haha....

    Setuju jugak tu, esok yang suksess bermula dari hari ni. Tak gitu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan?
      kekadang malas nak pk!
      letih da otak proses kot hi hi...

      Delete
  7. rancang masa depan pun perlu jugakan walaupun kita tak tahu apa akan jadi pada esok hari

    ReplyDelete

Terima kasih daun keladi...
Nanti aida balas kunjungan ye :)