assalamualaikum 😉
amik masa skit utk update blog, challenge no 8. 
baru 8??? hi h hi hi hi...



"byk dah kot ilmu korang tahu.
semua dlm buku. pe lagi Bu nak kasik tahu? baca jer lah buku tu.
ilmu korang setakat ni pun dah tinggi dari Bu seusia korang dulu kala..."



👇👇👇
"... bersyukurlah kerana masih ada ibu utk 24 jam bebel bila korang buat salah. brot bret brot bret lah ibu ni, korang dengar jer lah 😄. dan bersyukurlah kerana masih ada ayah utk marah bila korang buat silap. bila ibu gagal settle satu2 masalah tu, 😏 ibu terpaksalah serah kat ayah. semua tu tanda ibu ayah sayang, ambil tahu, peduli... takkan lah 24 jam nak belai, bobok, peluk, cium kan. salah tetap salah! esok-esok, ibu ayah dah takde, confirm korang rinduuuuuuuu. dan masa tu, sedekahkan al-fatihah sebagai pelepas rindu..." 

kekadang anak-anak ni, bila kita dok marah, mungkin dlm hati dia terdetik, "ibu tak syg aku...".
maka, timbullah keinginan nak cari keseronokan di luar rumah.
mulalah nak layan gajet utk lari dari suasana rumah...
timbul lah gejala-gejala tak baik, masalah-masalah sosial.
or... anak-anak akan jadi tak bermotivasi, kurang keyakinan dan tak bersemangat menjalani hidup.
"ibu tak syg aku...".

tanda ibu ayah tak syg anak 👉 tu hah, byk kejadian buang bayi, tu tanda ibu ayah tak sayang, tak bertanggungjawab!
👉 tu hah, biarkan anak main basikal lajak kul 2 pagi. tak amik tahu anak pergi balik sekolah kul brape. dera anak sendiri. bunuh. rogol. Allahu Akbar 😓   ðŸ˜”😔😔.

Blogger Challenge No 8 | Something for your kids to know
💛💛💛 a small happy family 💛💛💛

tu jer lah nak anak-anak saya tahu 👌👌. simple...
"kenapa Bu marah?" diorang sendiri tahu lah jawapan nyer...

Blogger Challenge No 8 | Something for your kids to know