Friday, July 03, 2009

TIDUR SENDIRI YE...

Di atas merupakan aksi terbaru dari anak-anak dara saya pagi tadi.
Saya snap setelah menggomol pipi mereka yang busuk masam tu.
Syuhada memang akan tidur melintang... Puas saya betulkan kedudukan...
Mesti kembali melintang!
Kain warna hitam kat Syuhada tu adalah skirt saya.
Ntah camner bleh ada kat dia ... ??!
Bantal peluk Nurin pun da tersasar jauh (hijau kotak-kotak).

Sejak hari Selasa lepas, mereka tidur bersama. Sebelum ni, mesti ada saya / hubby di antara mereka... Atau, salah seorang tidur dgn saya / hubby. Ini adalah langkah pertama kami dalam langkah-langkah mendidik mereka tidur sendiri...

Da tiada aksi bobok lagi. Tiada juga sessi ibu / ayah nyanyi / dodoikan. Kalau mengantuk, masuk bilik and baring... Kalau kul 11 mlm mereka masih lagi merayap kat ruang tamu, saya / hubby akan keluarkan arahan --> "Masuk bilik sekarang, masa utk tidur." Bila da baring, up to you la nak bergurau ke, nak nyanyi ke, nak bersajak ke... Asalkan tak ganggu gugat tidur ibu & ayah, ok jek... Biasanya, after keadaan da gelap, mereka akan tidur dlm tempoh 10 - 20 minit berikutnya.

"Tidur sendiri ye..."

5 comments:

  1. aida, sama cam anak k.nor si luqman tu, suka tidur melintang, kaki lak siap angkat letak kat dinding!

    ReplyDelete
  2. ada gak pattern gitu ye kak.
    yg teruk nyer, kaki syuhada landing kat muka nurin !

    ReplyDelete
  3. hmmm, bagus sungguh, 2-2 anak dara, kakak pun dah 4 tahun, kira dah besor lah kan..

    kakyong ni, anak2 masih seme tidur dgn ibu ayah.. penah lah nak ajor fikri tidur bilik sendiri, tp bila dia asyik menangis sian lah pulak, lagipun baru masuk 3 tahun, pastu kena tidur sorg2.. kalo ade kwn takper lah jugak.. anis plak mlm2 melalak nak susu.. so tak praktikal rasa nya utk bagi depa tidur sendiri lagi.. lagipun kalo depa kat bilik belakang, memang ibunya tak dengor kalo depa melalak... ibunya bila dah tidur, memang pengsan, x sedor diri dah... :D

    ReplyDelete
  4. alahai dah tido sendiri ye...berdua tak apa kalau sorg kan mesti susah skit kan...

    ReplyDelete
  5. kak yong ---> memang lama da nak suruh mereka tidur berdua... but, sebab KESIAN, tangguh... ni semangat ibu da kuat. ketepikan KESIAN. mlm pertama, mereka agak confuse sikit. then, syuhada lambat lena...

    ummi_afifah ---> tu sebab nyer aida ajar dari sekarang. mereka berdua. berkawan. dua2 perempuan plak, lebih senang...

    insya'Allah...

    ReplyDelete

Blogging...
Blogwalking...
Thank You For Coming :)