Sunday, September 30, 2012

KU PETIK DOSA |hu hu hu kejam!|

sabtu... kami sekeluarga gi mydin. beli brg utk graduation syuhada nanti. beli awal, prepare awal, senang hati ibu. syukur alhamdullillah, dpt apa yg dicari. pe dia? bila tiba masa baru citer, baru best :)

tadi... baru jap tgk drama kat TV3 ~ ku petik dosa lakonan fasha sanda. sedih! anak perempuan dia mati kerana didera dan dirogol oleh suami jiran. hu hu hu kejam giler!!! menakutkan!!! Allah je Maha Mengetahui betapa hancur nyer hati ibu kepada anak perempuan usia 5-6 tahun yg diperlakukan begitu. rasa mcm nak sula-sula je lelaki jahanam tu!

ibu kepada anak perempuan yg sangat-sangat comel, cantik, cerdik dan pintar, terusik hati saya tgk citer tu. sebab, betapa la kita ni mencari harta dunia. balik keje lambat, biar anak org yg jaga. takde masa nak check anak tu sihat ke, sakit ke, lapar ke,... bila da jadi gitu, baru la nak menyesal ~ tak guna!

2 dara saya ni memang la tak tahu dok diam. kalau gi berjalan-jalan tu diorang berdua ni so excited! terlompat sana, terlompat sini... berlari hingga tak cukup ruang dah nak lari... hmmmmm...

ni la buah hati pengarang jantung saya. sanggup lakukan apa je utk mereka... 

"kami anak-anak yg cantik!"

maka, pengajaran nya mlm ni ~ jagalah amanah Allah ni dgn 100%. jgn aniaya mereka. jgn ambil tak peduli. bertanya! sentiasa bertanya dgn mereka apa yg diorang lalui tiap hari. tgk diorang sihat ke tak. kalu ada luka or lebam kat mana-mana, siasat!!! jgn ambil sambil lewa!

tata titi tutu :)

Photobucket

10 comments:

  1. tak tgk sbb dulu dah tgk.
    mmg pengajaran la cite tu pada ibu2 yg hntr anak pd pengasuh.

    ReplyDelete
  2. akak tak sempat tgk citer tu. tapi betul, anak2 adalah amanah allah utk kita, mmg kena jaga dengan penuh tanggungjwb. anyway cumelnye dua beradik ni...sweet

    ReplyDelete
  3. Memang sedih ending citer tu :-) pengajaran buat semua...

    ReplyDelete
  4. huda takut nak tengok..tp mcm tahu ending dia..sakit hati tgk org yg berperangai mcm binatang..ops! teremo pulak :)

    ReplyDelete
  5. mmg sedih tgk citer tu smlm... sgt kejam org yg sanggup camtu kat kanak2 yg tak tau pape...


    moga Allah sentiasa lindungi anak2 kita dari apa juga musibah...

    ReplyDelete
  6. tak tgk tp ada dgr kawan2 cerita pasal ni.

    ReplyDelete
  7. nurul tak tgk abis cerita tuh..nurul tgk masa laki dia kena benti kerja jer..rasanya sebagai ibu yang ada 2 anak pompuan mmg akan tersiat2 hatikan tgk citer2?takutpun ada.tanya kawan apa yang jadi katanya bini dia yang g kerja.laki2 dok umah jga budak2..tak guna punya lelaki.mula2 kemainbaik pastu perangai kalah haiwan..

    ReplyDelete
  8. betul..ila dah tgk certia tu mmg rasa sedih sgt! terasa dan takut..kita ada anak perempuan kan

    ReplyDelete

Blogging...
Blogwalking...
Thank You For Coming :)