Thursday, January 16, 2014

SUP TIMUN :-)

suatu hari di minggu yg lepas, kisah seorang ibu yg berdialog sendiri depan peti ais!

ada ayam kepak beberapa ketul.
takde ciliboh ~ tak boleh buat masak merah!
hmmmmm ada sup bunjut :-)
buat sup lah...
ada carrot je!
kentang...
takde cendawan tiram, takde bunga kubis, takde su'un...
carrot dan kentang da jadik mcm makanan izzat la pula :-(
timun jer ada...

gambar x brape cantik sebab snap time masakan tgh meluap-luap panas :-)
guna periuk goreng ajaib ni...
tumis, masuk brg-brg ~ tutup...
cepat masak!


terhasil la sup timun :-)
baru cantik kaler sup ayam ni ~ hijau, oren & kuning (timun, carrot & kentang).
simple...
ni inspirasi dari mr.asben la.
dia yg mula masak sup letak timun tau...

i like!

Photobucket

11 comments:

  1. Assalamualaikum kak, sodapnya! sheila suka sup :)

    ReplyDelete
  2. kreatip! masak dengan segala bahan yang ada kan..kami tak penah masak sup letak timun. bebudak ni suka gigit mentah2 je.. tak sempat jadi masakan..hahaha..

    ReplyDelete
  3. simple2 pun nampak sedap Aida.. makanan sihat ni...hehe

    ReplyDelete
  4. sy suka sup cendawan... tp xpenah try letak timun...len kali leh try letakk

    ReplyDelete
  5. Nampak sedap la.. pemangang ajaib tue semua bole masak kan..=D

    ReplyDelete
  6. SHEILA ~ anak-anak akak memang kalau masak sup, makan 2 kali tambah :-) puas hati memasak...

    ReplyDelete
  7. RAI ~ yes yes anak-anak dara aida most of the time ratah timun gitu-gitu aje. kali ni ibu dia da abis barang dlm fridge, jadi la timun tu di sup kan :-)

    ReplyDelete
  8. ATIE ~ sup yg simple... and yes sihat :-)

    ReplyDelete
  9. REDCHEESECAKE ~ cendawan aida selalu letak dlm sup. bahan utama tu! terbaik cendawan dlm sup & tomyam sllrrrupppp...

    ReplyDelete
  10. FARAH ~ yes. aida skang guna periuk ajaib tu hampir semua time masak. sgt senang... sgt membantu...

    ReplyDelete
  11. sup tak pernah cuba..kalau kari tu pernah la buat letak timun :)

    ReplyDelete

Blogging...
Blogwalking...
Thank You For Coming :)