Tuesday, August 12, 2014

BOTOL, TUTUP BOTOL & PERMAINAN TUTUP BOTOL ~ MENGIMBAU ZAMAN DULU-DULU :-)

masih kisah raya aidilfitri...

umah emak abah saya beraya dgn air gas long chan :-)
terbaeeekkk!
abah beli dlm 3 peti kayu lebih kurang.
perisa ais krim soda & sarsi.
sebotol = 
abis licin!!!
beli kat pekan kuala sg baru aje.
kalau kat bandar melaka, sebotol dlm RM2 - RM2.50 lebih kurang...


air ni gas nyer ringan... selamat la utk anak-anak minum.
but still tak bagi anak-anak minum terlalu byk!
diminum sejuk... syurga sekejap :-)

then botol kosong jual balik kat kedai tu.
sebotol = 20 sen aje.
lumayan jugak kalau da lebih 100 botol, kan :-)


penutup botol?
jadi mainan anak-anak semua...
ajar la diorang permainan tradisional dulu kala...
dulu kita panggil ~ main ceper... timbang ceper... gitu gitu la...



sgt best...
memori daun pisang :-)
anak-anak dara da besar...
boleh la ibu ajar permainan tradisional ni...

:-)

p/s : korang ingat tak main ceper ni?

Photobucket

9 comments:

  1. baru je belikan untuk anak-anak taska..

    ReplyDelete
  2. main ceper best...kita panggil ni oren bodo...memang sedap kan..susah nak jumpa sekarang nie

    ReplyDelete
  3. zaman saya kecik dulu 50sen je sebotol.. mahal berganda dah sekarang.. (tiba tiba terasa tua..hahaha)

    ReplyDelete
  4. susah dah nak jumpa orang jual air botol mcm tue skrg nie..=D

    ReplyDelete
  5. Akak pun suka main ceper ...tapi bab timbang selalu fail

    ReplyDelete
  6. huuuu lame x main benda alah ni hehe..selamat hr raya aida

    ReplyDelete

Blogging...
Blogwalking...
Thank You For Coming :)