Monday, July 20, 2015

CABARAN RAMADHAN RAYA BY KATHY R'BAIN ~ TEMPAT WAJIB ZIARAH DI HARI LEBARAN


cabaran terakhir saya nak citer...
memang niat nyer nak citer pasal tajuk ni di raya ke4 ni hah...
sebab ~ ada perkataan wajib dlm tajuk tu kan...
so kena la buat entry dgn bukti bergambo skit :)

#10 tempat wajib ziarah di hari lebaran
umah nenek saya di pulau sebang.


dari kiri ~ abah, emak & nenek (atas kerusi roda)
gambo ni snap on raya ke2...
nenek & adik-beradik emak dtg beraya umah plak :-)

itu la satu-satu nya nenek yg saya ada lagi.
alhamdulillah, 2015 ni nenek berumur 84 thn...
  • nenek da x kuat jalan. jalan jauh kena berkerusi roda...
  • ingatan sudah mula lemah. ingat anak cucu. tapi, lemah tu dlm segi nenek akan bertanya soalan yg sama byk kali. kami jwb juga, walaupun byk kali kena jwb :)
emak saya memang iras nenek 100%.
tak lari walau seinci, pada saya.
emak sekuat nenek...
emak saya anak sulung :)

"ayang doa kan nenek panjang umur dan sihat. dpt lihat cicit-cicit membesar. moga nenek dpt melakukan ibadat dgn sempurna meskipun tak larat..."

kat umah nenek br sempat bergambar...
baru ada ruang & peluang :-)










p/s: lepas subuh pagi ni saya da beraya kat spital melaka.
        abah masuk spital ptg semlm :-(
        agak kritikal ~ blood pressure 60/40...
        pagi ni beransur ok...

Photobucket

10 comments:

  1. Selagi ada orang tua, satu kewajipan untuk ziarah..

    Moga Abah aida cepat sembuh...

    ReplyDelete
  2. Selagi ada orang tua, satu kewajipan untuk ziarah..

    Moga Abah aida cepat sembuh...

    ReplyDelete
  3. Moyang su jg begitu, sedikit nyanyuk. Tanya banyak kali, tetap kami menjawapnya. Smg ayah aida cepat srmbuh...

    ReplyDelete
  4. Iyelah, muka mak Aida sama dengan nenek. Copy paste 100%. Moga orang tua Aida & nenek sentiasa sihat dan panjang umur. Seronok bila masih berpeluang beraya bersama mereka kan :)

    ReplyDelete
  5. Sekarang ni malas nak berblog. Mood ada tp malas nal menaip. Hik3...

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum & Selamat Hari Raya Aida..

    Datuk & nenek saya dua2 belah dah meninggal dunia.. Hari Raya saya berkunjung ke rumah pakcik makcik sahaja.. Mereka pun kebanyakkan dah tua dan uzur. Sementara ada orang tua masa ni la digunakan utk kenal saudara-mara yg jauh..

    Semoga ayah Aida sihat seperti sediakala..

    ReplyDelete
  7. selamat hari raya...
    cantik sungguh rumah nenek dgn kawasan yg lapang tu...
    berkumpul semua pasti meriah kan

    ReplyDelete
  8. Semoga kesemua orang dalam gambar diberi kesihatan la nanti

    ReplyDelete
  9. wahh purple ye tahun nie
    hehhe
    ayu kadang tgk tpt
    tak smpai 10 tmpt pon yang wajib

    ReplyDelete

Blogging...
Blogwalking...
Thank You For Coming :)