Monday, November 30, 2015

HADRAMAWT PALACE RESTAURANT ~ DINNER ALA ARAB :)

hai hai hai...
salam pagi isnin !  :)
ari ni kena dimulakan dgn ceria gembira & bertenaga... in shaa Allah.
moga apa yg kita usaha kan mendpt keberkatanNya.

aida & famili skang ni bersatu semula... and kami sedang holiday !!!
setelah 3 minggu ayah di sini, ibu di sinun, anak2 bertiga di sana...
skang, anak2 da bersama ibu ayah :) in shaa Allah bersama bergembira....

holiday di mana ? biar la rahsia dulu... mau enjoy dulu. later br inform la ekk :)
skang nak citer dulu perihal dating ibu ayah jumaat lepas... yes la, anak2 balik kg.
wajib la menggunakan masa berdua-duaan sebaik2nya :) kuang kuang kuang...

dinner di sini.
lokasi ~ simpang tiga di bukit baru, melaka.
antara nak ke paya ikan or nak ke bkt beruang.


yes... kami santap di sebuah istana ~ hadramawt palace @ bukit baru, melaka.
da lama plan nak gi sini, but lom berkesempatan. faktor2 masa yg tak sesuai.
and akhirnya... rezeki kami ler menikmati the arabian recipes.
ni kali kedua kot kami makan-makan @ hadramawt.
first time, makan-makan di hadramawt kajang :)

di atas meja disediakan kurma :)
dlm pot aladdin tu ....

dok tepi cermin...
nampak la view luar...

banan shake for ibu ~ RM8.00
barbican for ayah ~ RM5.00

lamb mandy (medium) for us ~ RM39.00


mulawwah (small) ~ RM3.00
ni mcm roti canai. crispy.
kami order yg kecik, tapi puas juga nak abis kan berdua.

oqda lamb ~ RM 12.00
okeh, kalau ikut menu, ni daging kambing yg didadukan.
together with minced onion, carrot & hirisan cili hijau.
sgt la sedap alhamdulillah.
makan dgn mulawwah... terbaik!

total dinner RM73.70 :)
alhamdulillah... berbaloi dgn kekenyangan :)
aduhai. kenyang la sgt...
recommended la kalau frens dtg melaka, meh la dtg.

Photobucket

14 comments:

  1. aduhh.. sedapnya lamb mandy tu.. saya tak pernah lagi ke restoren hadramawt.. dengar cerita je.. makan lamb mandy yg masak guna perencah instant dalam kotak.. haha

    ReplyDelete
  2. Wow. Bestnyaa tengok. :D
    Bekas aladdin tu menarik! Hehe

    Follow sini. Salam kenal. :)

    ReplyDelete
  3. pernah makan kat sini. memang best. tapi biasalah, nasi arab ni mahal sikit

    ReplyDelete
  4. tempat nmpak best.. mskan arab mesti sedap kan

    ReplyDelete
  5. Bestnyaaaa dpt makan berdua Aida .....Menu pun best. Tak pernah lagi try roti tu.
    Patutlah kenyang sampai mlm hihi....

    ReplyDelete
  6. adehh lapaaaaaaaa tgok entry makan2 ni hehheee

    ReplyDelete
  7. Baca entri Aida ni rasa teringin nak makan nasi arab :)

    ReplyDelete
  8. Akak pun suka tgk id kat hadramwth ni...ayam mandy dia pun sedap

    ReplyDelete
  9. asslmkm sis aida.. bestnya dapat dating berdua je..
    luangkan masa ye.. :)

    ReplyDelete
  10. sy tau katne..hehe..tp harga leh thn gak yee..huhu

    ReplyDelete
  11. cantik nampak tempatnya, makanan pun nampak menyelerakan

    ReplyDelete
  12. Nampak sedap nasi mandy tu.. harga pun berpatutan..

    ReplyDelete

Blogging...
Blogwalking...
Thank You For Coming :)