Jul 28, 2015

BAWAL AIDIJUMA PERTAMA KU ~ BER AJ DI HARI LEBARAN :)

12 comments:
lama dah beli.
26 ramadhan ari tu.
selai RM30 blue label.
ok la... kat ejen nyer.

saya pilih ni sebab tgh nyer plain.
saya x brape suka kalau tudung terlalu byk corak ~ serabut :) ha ha ha...

baru la saya tau bila buka tudung tu, ada 2 corak berbeza kat bucu yg berbeza :)
ok la... good.

this one is nice :) 

da pakai pun beraya...
beraya ke jb di raya ketiga.


seriously... saya da x reti nak menggayakan tudung bawal.
rasa serabut beraya dgn AJ hu hu hu...
dari pagi hingga ke ptg dok perbetulkan tudung!
gagal!

lom sempat tgk utube cara pakai shawl dgn bawal AJ.
da beli... kena pakai :)
beli lagi? tgk la kalay berjaya pakai dgn betul hi hi hi...

Photobucket

SELAMAT HARI JADI BOBOIBOY IBU :-)

12 comments:

hari ini...
3 thn lepas ~ 2012...
pagi 8 ramadhan, anak bertuah ni selamat dilahirkan :)

moga muhammad izzat membesar dgn sihat, cerdik dan sempurna.
jadi anak yg soleh, hafiz al-Quran dan berguna kpd agama.
menjadi bekal ayah & ibu ke jannah in shaa Allah...




bergambar dgn anak-anak di hari raya ketiga ari tu...
masa ni kat jb :)
dari pagi beraya membawa ke tgh mlm...



Photobucket

Jul 20, 2015

CABARAN RAMADHAN RAYA BY KATHY R'BAIN ~ TEMPAT WAJIB ZIARAH DI HARI LEBARAN

10 comments:

cabaran terakhir saya nak citer...
memang niat nyer nak citer pasal tajuk ni di raya ke4 ni hah...
sebab ~ ada perkataan wajib dlm tajuk tu kan...
so kena la buat entry dgn bukti bergambo skit :)

#10 tempat wajib ziarah di hari lebaran
umah nenek saya di pulau sebang.


dari kiri ~ abah, emak & nenek (atas kerusi roda)
gambo ni snap on raya ke2...
nenek & adik-beradik emak dtg beraya umah plak :-)

itu la satu-satu nya nenek yg saya ada lagi.
alhamdulillah, 2015 ni nenek berumur 84 thn...
  • nenek da x kuat jalan. jalan jauh kena berkerusi roda...
  • ingatan sudah mula lemah. ingat anak cucu. tapi, lemah tu dlm segi nenek akan bertanya soalan yg sama byk kali. kami jwb juga, walaupun byk kali kena jwb :)
emak saya memang iras nenek 100%.
tak lari walau seinci, pada saya.
emak sekuat nenek...
emak saya anak sulung :)

"ayang doa kan nenek panjang umur dan sihat. dpt lihat cicit-cicit membesar. moga nenek dpt melakukan ibadat dgn sempurna meskipun tak larat..."

kat umah nenek br sempat bergambar...
baru ada ruang & peluang :-)










p/s: lepas subuh pagi ni saya da beraya kat spital melaka.
        abah masuk spital ptg semlm :-(
        agak kritikal ~ blood pressure 60/40...
        pagi ni beransur ok...

Photobucket

Jul 19, 2015

CABARAN RAMADHAN RAYA BY KATHY R'BAIN ~ JUADAH KEGEMARAN DI HARI LEBARAN

6 comments:

best best best sekali dlm dunia ialah sambut hari raya :)
aneka makanan dpt kita makan hi hi hi...
hingga x bleh nak bangun dari tempat duduk!

#9 juadah kegemaran di hari lebaran
tak lain tak bukan, tiap tahun wajib ada...



kari itik & ketupat

ni memang juadah wajib belah kampung abah saya ni.
tiap umah masak ni.
rendang? jarang jumpa... tapi ada la...

x pekena kari itik, memang x complete :-(
juadah wajib bagi diri saya...

Photobucket

CABARAN RAMADHAN RAYA BY KATHY R'BAIN ~ LOKASI BERAYA TAHUN INI

3 comments:

alhamdulillah... selamat sudah 2 hari beraya.
dari melaka, sekarang di negeri sembilan :)
ari ni mungkinkah di johor ?

#8 lokasi beraya tahun ini
secara spesifik nyer, lokasi-lokasi saya beraya memang tetap tiap tahun.
cuma masa nyer berubah-ubah ikut shift dan kesesuaian...

tahun ni, lokasi penting :
  • beraya dgn emak abah dulu ~ melaka
  • akan ziarah nenek (sebelah emak) ~ pulau sebang
  • tukar ke umah mak mertua ~ seremban
  • akan ziarah sedara mara sebelah mr.asben ~ johor bahru
tu la dia ikut giliran yg telah dijadualkan thn ni :)
best...
layan gambo ekk... sesungguhnya 1 gambo menggantikan 1001 perkataan...


pagi raya di umah mak sedara.
lepas solat sunat aidilfitri, makan-makan...
anak-anak tgh makan, kami amik peluang amik gambo :-)


izzat yg sedang makan ketupat & sambal goreng...

moga dipermudahkan perjalanan kami nak gi beraya lagi ari ni, raya ke3 :-)
jgn la highway plus jem!

Photobucket

Jul 16, 2015

" AKU PERGI DULU YA ..."

4 comments:

ramadhan pergi meninggalkan kita ...
moga Allah panjangkan umur kita utk ramadhan akan dtg...

Photobucket

KEPERITAN BANGUN SAHUR TELAH TAMAT HU HU HU...

6 comments:


saya org yg tegar bangun sahur!
memang tak miss 1 kali pun bangun sahur & makan...
tak sahur ? mesti saya tak larat seharian esok nyer.

maka, tamat sudah kita kena bangun sahur...
esok 1 syawal... alhamdulillah :)
hari kemenangan setelah berpuasa di bulan ramadhan selama sebulan...

nak citer pasal sahur yg kedua paling simple saya prepare tahun ni.
nape plak kedua ???
pertama nyer ialah maggi kari :) ha ha ha... saya makan bertiga dgn kakak utk ramadhan ke 27 ari tu.

goreng telur dulu...
tumis bwg besar, bwg putih & cili hijau.
letak kicap & sos tomato secukup rasa....
curah atas telur :)

hati ayam di garam kunyit kan...
goreng...

makan nasi putih panas...
air teh o panas...
alhamdulilllah :)

Photobucket

CABARAN RAMADHAN RAYA BY KATHY R'BAIN ~ TEMA WARNA BAJU TAHUN INI

4 comments:

saya bersiaran dari umah mak abah saya ni.
alhamdulillah...
excited nyer la :) esok hari raya !!!

tema warna thn ni sebeno nyer adalah tema tahun lepas.
malang nyer thn lepas, 2 minggu before raya tailor kata di x jahit baju kurung saya yg ditempah!!!
alamak !!!
last minit ubah tema warna...

#7 tema warna baju tahun ini
so thn ni harus lah warna...

purple :)

semua da siap dah dicuci... gosok mlm karang.
kalau x sempat mlm karang, so pepagi la lepas subuh in shaa Allah :)

Photobucket