Apr 14, 2016

DAPAT SAHABAT BEGINI, MEMANG TAKKAN MENYESAL !

indah ilustrasi ni.
bila bersama, takkan ada sesiapa yg terjatuh!

dalam hidup ni, kita takkan pernah boleh hidup sorang diri.
kita dilahirkan oleh ibu. kita ada bapa.
kita ada sanak-saudara... sahabat handai...
Allah cipta setiap manusia tu berpasangan. cuma jodoh tu lambat dan cepat aje,
in shaa Allah.

bila ckp pasal sahabat, kita perlukan sahabat!
keperluan sosial...
tika kita susah ~ dia bantu.
tika dia sukar ~ kita sokong.
menangis bersama, ketawa pun bersama...

menjaga ikatan sillaturrahim adalah satu tuntutan dlm islam.

maka, jadilah seorang sahabat yg baik :)


Photobucket

12 comments:

  1. Kawan yg bekerjasama kan aida..
    Tidak mementingkan diri sendiri..
    Walaupun setakat gambar tapi amat berkesan penyampaiannya tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yes betul.
      aida sgt senang dgn illustrasi yg ni.
      terbaik!

      Delete
  2. Kawan tu memang ramai, tetapi sahabat tu memang sukar nak dicari dan dijumpai... :-)

    ReplyDelete
  3. setuju..memang ada kebenarannya aida

    ReplyDelete
  4. Setuju sangat Aida.
    Sebenarnya kita ni kena jadi baik dulu sebelum kita nak org baik dengan kita
    Jadi kalau saudara/sahabat kita tak suka kita mesti ada sebabnya. Kita kena jadi baik Insya-Allah org pun baik dgn kita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aida setuju kak.
      kita baik dulu.
      then baik dgn org.
      in shaa Allah.

      Delete
  5. sweet sgt gambar ni ..memang betul pun..harap dapat sahabat susah senang gini ..amin

    ReplyDelete
  6. Siapa la punya idea lukis kartun macam tu bernas sesangat.
    In Sha Allah. Nak jadi sahabat yang baik.

    ReplyDelete
  7. Insyallah. Moga dapat menjadi sahabat yang baik. Jatuh bangun sama-sama.

    ReplyDelete
  8. Nak mencari sahabat sejati bukannya mudah. Kalau dah ada, bersahabatlah sebaik mungkin. Jangan dilepaskan ikatan persahabatan tersebut.

    ReplyDelete

Terima kasih daun keladi...
Nanti aida balas kunjungan ye :)