Tuesday, April 12, 2016

KOMPAUN RM500 SEBAB JUMPA AEDES :-(

amik maklum semua org kampung!
sama2 kita kemas rumah & pejabat.
make sure tiada tempat2 yg menjadi takungan air!





Photobucket

8 comments:

  1. ada kompaun ye..nasib sy duk umah flat..kecik je kwsn..huhu

    ReplyDelete
  2. Taman perumahan kakak Ahad lepas kami gotong-royong. Sayangnya tak ramai yg ikut sama sebab Johor kan kakitangan awam Ahad bekerja. Jadi yg dtg hanya yg kerja swasta ajelah. Lagi sadis org bangsa asing tak nampak pun muka mereka. Rata-rata org Melayu aje.. sedih:(

    ReplyDelete
  3. jaga2 la..takut kalau kawasan rumah ada aedes ni..siapa yang dah kena tau la rasanya cemana..lebih sakit dari keluar rm500..heheeh

    ReplyDelete
  4. ok siap...ptg ni juga bersihkan rumah..hihi

    ReplyDelete
  5. tinggi juga kompaun.. baguslah tinggi,so rakyat segenap pelosok tak ada la ambil remeh soal kebersihan sekitar.. kita tak kena,fikir2kan orang lain yg dapat susah..

    ReplyDelete
  6. Kalau tak kerana musim panas macam ni, memang takdalah simpanan air di rumah. Semuanya saya kasi kosong. Tapi dek kerana cuaca panas kering sekarang ni, terpaksalah juga menyimpan air dalam segala bekas yang ada. Tiap-tiap hari kena guna pakai air simpanan tu untuk diganti baru. Kalau tidak, naya kena kompaun RM500 kalau jadi tempat pembiakan besar-besaran nyamuk aedes!

    ReplyDelete
  7. Kena bersiap sedia..nasib duk rmh taman...xde pasu bunga....huhu tq aida..sharing

    ReplyDelete
  8. huh banyak bekas yg dah ada jentik2..mujur baca info ni...thumbs up

    ReplyDelete

Blogging...
Blogwalking...
Thank You For Coming :)