Apr 21, 2016

PENJELASAN BAPA ~ NURIEY NADHIRA HIDUP SEMULA

salam uolls :(
pepagi ni mengalir air mata baca metro.
sebak!


dpt baca 1 page ni aje dgn teliti.
then, terus letak balik metro kat meja depan tu. sedih :(
ni penjelasan bapa arwah nuriey nadhira, yg meninggal dipercayai dipatuk ulang di skola.

part 1

part 2

aduhai. Allah itu sesungguhnya Maha Berkuasa.
dugaan hanya diberikan kpd yg Dia tahu boleh menanggungnya...

harapan ibu...
... yang pernah mengharapkan anak sulung kesayangannya masih bernafas.

kata-kata ayah...
ni buat saya sgt sedih, mengalir air mata!
tabah la wahai ibu dan ayah...

sedang taip ni pun masih bergenang air mata saya.... hu hu hu cengeng!!!
moga Allah peliharalah ketiga-tiga anak saya yg skang ni semua di skola / tadika.
moga dijauhi la mereka dari apa-apa bahaya.
tak dpt nak dibayangkan kiranya perkara yg sama menimpa diri saya.
kita hanya boleh berkongsi cerita dan kesedihan, namun, hakikatnya, yg melaluinya saje tahu betapa perit dan beratnya menanggung...

berbahagia la mu di sana, nuriey nadhira, di bawah lindungan Allah...

Photobucket

19 comments:

  1. ujian terbesar bagi seorang ibu dan ayah apabila kehilangan anak yg tercinta...cuba letak kan diri kite pada mereka...ya Allah sebak sangat hati ni...takziah pada seluruh ahli keluarga mereka dan semoga arwah tenang2 di sana...dia sedang menanti ibu dan ayahnya di pintu jannah :')

    ReplyDelete
  2. mana ibubapa yang tak sedih kan bila anak mereka tiada..tapi sebagai umatnya harus redha dngan ketentuan illahi.Mungkin itu yang terbaik untuk anak syurga itu

    ReplyDelete
    Replies
    1. percaturan Allah tu benar, tiada yg tak benar.
      kita harus redha...

      Delete
  3. Semoga arwah di tempatkan bersama org² yg beriman...
    anak syurga ini...

    ReplyDelete
  4. Kita dah jadi mak-mak memang akan terasa sangat kes-kes sebegini Aida.
    Kakak baca pun luruh airmata. Tak dpt bayangkan. Sedangkan anak dlm kesusahan tak cukup air pun kita dah menangis apa lagi kena macam kes Nuriey ini.

    Sungguh syurga adalah tempatnya lainlah kita ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la kak.
      tak tertahan-tahan air mata aida td.
      skang ni pun tiap kali tgk entry ni, bergenang air mata :(

      Delete
  5. salam , dengar jugak pasal ni kat MHI pagi tadi, moga tenang disana insyaAllah

    ReplyDelete
  6. sedih sgt ... tambahan pula seolah2 diberi harapan yang arwah masih ada..... semoga kelurga bidadari syurga tabah menjlni kehidupan tanpa si kecil manis

    ReplyDelete
  7. memang sedih bila pagi2 anak elok ke sekolah, tiba2 dapat berita dia sudah tiada.
    luruh air mata..
    moga nuriey tenang di sana, syurga tempatnya itu sudah tentu.

    ReplyDelete
  8. semoga rohnya ditempatkan dikalangan orang-orang yang dikasihi Inshaallah...semoga mak ayah dan keluarga dia tabah ...berdoa berjumpa diakhirat sana kelak

    ReplyDelete
  9. Seharian saya membaca kisah ni semalam. Sedihnya alahai. Kalau kita yang membacanya sedih tak tertahan, apatahlagi ibubapa arwah. Siapa yang sanggup kehilangan anakkan.

    Semoga anak-anak kita sentiasa di bawah pengawasan Allah SWT.

    ReplyDelete
  10. Wlpn ank sy blm bersekolah, tp dpt rsa kesedihan tu..

    ReplyDelete
  11. al-fatihah..semoga keluarga arwah tabah.tak faham la orang yang suka share berita tak usul periksa ni

    ReplyDelete
  12. sebak sangat baca berita ni, syurgalah tempat anak itu

    ReplyDelete
  13. Simpati pada keluarga arwah. Moga mereka tabah mendepani pemergian yg tersayang.

    ReplyDelete

Terima kasih daun keladi...
Nanti aida balas kunjungan ye :)