Wednesday, June 29, 2016

Salad Aneka Buah-Buahan Penyejuk Tekak :)

assalamualaikum uolls...

pencuci mulut lepas makan ~ dgn buah-buahan :)
last saturday mak mertua & abg ipar dtg berbuka umah saya ni.
masak-memasak la kan.
for pencuci mulut, last minute ajak asben ke family store.
beli epal ijau, pear, tembikai dan anggur.
nak buat kuih ke, puding ke, apa ke ~ mcm tak brape rajin ha ha ha :)


mudah la sgt.
dadu semua buah-buahan yg berkaitan.
letak dlm peti ais. bagi sejuk nyaman.
pastu, few minutes before time berbuka ~ campur kan yogurt mixed fruits.
gaul bagi sebati menyaluti buah-buahan berkaitan :)


letak ler ia ke dlm peti ais semula. sambung ler buah-buahan tu di nyaman kan.
agar bila makan tekak semua org nyaman :)

habis uolls.
anak-anak & anak-anak buah semua nyer makan secara berjemaah.
alhamdulillah... refreshing sgt !

okeh babai. tu ajer resepi pencuci mulut yg paling mudah di alam nyata :)

Photobucket

12 comments:

  1. wah..sedapnya....tak makan lain pun takpe kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan?
      sejuk... nyaman...
      serat :)
      memang mengenyangkan.

      Delete
  2. Memang terbaiklah...makan sambil tengok tv...amboi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yes PC. mlm tu anak2 dan anak2 buah makan depan tv.
      mcm makan keropok :)

      Delete
  3. Allah sedapnya.. Terliur pulak tengok :)

    ReplyDelete

Blogging...
Blogwalking...
Thank You For Coming :)