Jul 29, 2016

Berapa Dah Simpanan Anda ?

assalamualaikum :)

emas lebih terjamin dari wang ringgit kata tun mahathir

BERAPA SIMPANAN EMAS ANDA???

hari ini kita dah nak masuk bulan ke-8 dalam tahun ni.
macam mana dengan simpanan kita?

saya berkempen 1 gram 1 bulan 1 keluarga.
1 gram emas 999.9 @ 24k.
jika anda disiplin dalam penyimpanan, sudah ada 7 gram sekarang. gaji kat da masuk :) hi hi...
kalau jadik mcm saya, sebulan 1/4 dinar, da ada 7.434 gram dah (1/4 dinar = 1.062g)...
alhamdulillah...
7 gram tu banyak mana??
kalau tengok pada gram, ringan je.
kecikkkkk je.
tapi tengok nilai dia.
lebih kurang RM 1,350.00  (harga ahli RM  193   x 7 gram).
tu rege ari ni tau.
bagi yg da beli 1 g emas pada 29.1.2016 ari tu = harga ahli hanya ler RM171.
and tu harga ahli. cuba imagine harga bukan ahli ???
atau harga emas di kedai-kedai jual emas kat supermarket tu.
lebih mahal uolls. tapi subjek nyer sama aje = emas 999 @ 24 karat.

p/s : mac 2014 : harga ahli 1g emas 999 = rm143 jer

sekali beli, simpan... diam-diam nilai sekeping emas 999 tu naik.
harga turun naik ni biasa kot dlm pelaburan, including harga emas.
kena fikir jangka panjang. konsep yg sama dgn public trust, insurance, asb...
lebih lama lebih byk faedah...

jom menabung emas,,
tak perlu byk, yg penting istiqomah
1 gram 1 bulan 1 keluarga, setahun ada 12 gram emas 999.9 :)
tak terase kan...

stokis powergold

stokis powergold


harap maklum ekk. kira-kira saya buat tu ikut lebih kurang. contoh aje.
kalu nak kira-kira yg serius, kena beli la :)

sekian... ok bye!

Photobucket

9 comments:

  1. Memang baru nak berjinak-jinak menyimpan emas power gold.
    Baru ada 3 gram..

    Insya Allah 1 bulan 1 gram emas.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah...
      kalau nak beli lagi, boleh roger aida ekk.
      aida bleh beli kan :)

      Delete
  2. Betul sudah sampai waktunya org kira beralih arah apa lagi dlm environement ekonomi hari ini tak tahu masa anak-anak kita akan dtg. Buat pelaburan dari sekarang.

    ReplyDelete
  3. bila la dapat berjinak2 dengan emas ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. sekarang la ekin.
      makin lama harga emas makin tinggi.
      gigit jari nanti :)

      Delete
  4. Saya pun baru nak berjinak-jinak simpan emas :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah...
      Mari join aida simpan emas!!

      Delete
  5. Lagi banyak baca info kat sini, lagi teringin pulak, Aida ^_^

    ReplyDelete

Terima kasih daun keladi...
Nanti aida balas kunjungan ye :)