Tuesday, July 19, 2016

Pelaburan Untuk Pelajaran Anak-Anak

pelaburan emas untuk pelajaran anak-anak


Nak tahu kenapa perlu wujudkan tabungan emas untuk anak -anak?
+ Tahun 2000, harga emas RM35 segram
+ Tahun 2007, harga emas RM78 segram
+ Tahun 2010, harga emas RM130 segram
+ Tahun 2016, harga emas RM200 segram.
ajaib, kan? berganda-ganda keuntungannya tabung pelajaran diorang nanti. 
jom ibu-ibu semua kita mulakan cepat sebelum harga emas 1 gram mencecah RM500 suatu hari nanti.
jangkaan RM500 segram. mungkin ye. mungkin tak.
tapi kalau ditgk trend tu hah dari thn 2000 hingga 2016, tak mustahil, kan?
kalau segram naik sampai RM350 pun, alhamdulillah. kalau yg da start skang ni la :)

pelaburan emas untuk pelajaran anak-anak
saya stokis ~ boleh ye wassap saya.
semua saya uruskan :)

pelaburan emas untuk pelajaran anak-anak
akhbar 17.1.2012


pelaburan untuk pelajaran anak-anak


saya da start.
saya da ada tabungan emas. 
segram sebulan... yes, hanya segram sebulan :)
segram sebulan sekeluarga.

kalau insuran, satu polisi satu orang. seorang minima RM100...
kalau akaun bank, satu akaun satu orang.
kalau sspn, satu akaun satu orang.


tapi kalau emas, hanya segram sebulan sekeluarga.
boleh diwarisi. bila dipajak, nilainya takkan menyusut. emas tetap emas.
jangka panjang, pulangannya lebih tinggi. emas, kan... sape tak tau :)

ok bye :)


Photobucket

8 comments:

  1. Betul tu emas ni takkan susut nilai..memang pelaburan yg menguntungkan dimasa depan

    ReplyDelete
  2. saya tak de la simpan banyak dan kerap beli tapi memang duit2 anak2 selain dari simpan kat bank saya beli emas..simpan kat bank lambat nak membiak..sikit pulak tu..tapi kalau beli emas memang lumayan..tunggu diaorang umur 17 ke nanti entah2 berapa dah harga emas..

    ReplyDelete
    Replies
    1. aida pun baru mula... lom ler sampai 1 kg :)
      bab pembiakan yg lambat dlm bank tu memang.
      kekadang dividen nyer sen sen ajer :(

      Delete
  3. Duit raya abang Eusoff dan Elyass dah selamat bertukar emas 3 gram.
    Sikit je.. tapi takpe la... lama-lama nanti bergram-gram latu... Insya Allah..

    Baru berjinak-jinak jugeee..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tahniah.
      sama2 la kita tuko skit skit, diana.
      byk2 karang, tak mampu, kan :)
      alhamdulillah...

      aida lom tuko kpd emas lg sebab lom abis raya hi hi hi...

      Delete
  4. Assalammualaikum, terima kasih sudi singgah dan komen kt blog yanie.

    ReplyDelete
  5. Kalau macam ni duit raya anak-anak tahun ni tak naklah saya masuk bank. Tukar emas better nampaknya!

    ReplyDelete

Blogging...
Blogwalking...
Thank You For Coming :)