Friday, July 08, 2016

Si Kecil 0.5gram ::: Salam Perkenalan di Aidilfitri :)

Si Kecil 0.5gram
depan

Si Kecil 0.5gram
belakang

Assalamualaikum...

saya nak introduce adik bongsu dlm famili emas.
syiling 0.5g ~ kecik mcm duit syiling 5 sen.
kecik bukan sebarang kecik tau uolls. jgn pandang ia sebelah mata!
harga dia pada 7.7.2016 ialah RM117 (harga jual), semakin mahal.
last year kalau beli harga nyer less than RM90 hu hu hu...
tapi saya percaya ia masih mampu dibeli oleh kita semua, kan?
walaupun ia takkan membesar dari saiz atau berat, tapi nilai nyer akan membesar dan terus membesar.

walau 0.5g aje, ia tetap emas. ia tetap harta. ia tetap bernilai.

Si Kecil 0.5gram

kenapa wujud nyer si kecil ni?
supaya kita mampu miliki emas!
  • pelajar universiti (ada biasiswa, kan?)
  • baru bekerja (gaji tak byk nak invest lelebih)
  • baru kahwin (asben & wife share50-50)
  • baru dpt anak (jadikan saving khas utk anak ~ better kot dari bukakan akaun sspn)
tiada sebab utk kata tak mampu!




TIPS EMAS
πŸ‘‰Jika ada duit banyak, dinasihatkn jgn terus beli emas semua..
πŸ‘‰Beli emas gram sikit² & konsisten. Tulis harga setiap kali membeli.
🎲TUJUANNYA🎲
πŸ‰ Mudah kita nak jual sikit² nanti
πŸ‰Dgn catit harga setiap kali beli tu, kita boleh lihat masa sesuai utk jual balik (jika kita sbg investor)
πŸ‰Dgn catit harga setiap kali beli tu, kita boleh lihat keuntungan kita berapa (jika sbg trader)
πŸ‰Biar terasa ringan nak miliki emas itu adalah mampu. Kalau terus beli gram besar, memang lepas tu x beli dah sbb terasa mahal
πŸ‰Baki lebihan duit belian tadi, bolehlah dibahagikan kpd pecahan kewangan yg lain...
🎲POTENSI🎲
πŸ“ŒDrpd sikit akan menjadi banyak
πŸ“ŒStep menuju kejayaan itu biar berkekalan ~ istiqomah
πŸ“ŒDidik diri utk urus kewangan dgn bijak
🎲SARANAN🎲
πŸ“ Jgn mula lambat, nanti tertinggal
πŸ“ Jgn terus duduk atas, nanti gayat terus jatuh.





roger saya ye kalau-kalau la nak beli si kecil 0.5g utk diri sendiri ke.
ramai jugak yg beli khas utk hadiah kan kpd org tau:
  • birthday anak-anak
  • pekerja cemerlang
  • birthday bos :) ha ha ha
  • kawan nak pindah opis
ok babai for now....


Photobucket

7 comments:

Blogging...
Blogwalking...
Thank You For Coming :)