Saturday, November 30, 2019

Belalang Kunyit | Penyeri? Perosak?

assalamualaikum 😊

pepagi Sabtu gini, sesuai la sgt berkebun.
hari keje, hmmmmmm xde masa pun nak membelek tanah tepi rumah sekangkang kera tu.
cabut rumput.
belek bunga dan daun.

Belalang Kunyit | Penyeri? Perosak?
ni pokok bunga kenanga yg developer tanam depan rumah.
dulu, besar dan dahannya bersepah-sepah.
mr.asben trim, now, jadi merimbun gitu...

tapi tu lah. cantik merimbun tapi tak berbunga!!!
dah mabuk daun agak nyer pokok ni.
dulu kala, bila berbunga... Allahu Akbar, haruuummm pepagi buka pintu 😌.

tetiba 👇

Belalang Kunyit | Penyeri? Perosak?
elok la plak en.belalang kunyit ni melepak sini...

Belalang Kunyit | Penyeri? Perosak?

cantik 😍 indah ciptaan Allah.
terasa syg nak dihalau. biar aje belalang kunyit tu kat situ.
hmmmmm byk daun yg rosak dimakannya.
dah rezeki dia kan.

"aku bagi ko peluang ye, belalang... jgn ko makan daun kat dlm laman rumah tu hah, dah le! kat luar ni makan ler sampai gemoks...".

😄😄

3 comments:

  1. Dulu belalang ni suka masuk dalam rumah Rabia.. lama dah tak jumpa belalang skrg ni

    ReplyDelete
  2. Kat rumah pun ada juga belalang kunyit ni. Suka makan daun pokok hiasan kat luar tu. Adalah 2-3 ekor, biar je la kan :)

    ReplyDelete
  3. makan pokok besar takpe. kalau mkn pokok kecik kesian. pokok baru nk tumbuh besar dah kena makan daunnya

    ReplyDelete

Blogging...
Blogwalking...
Thank You For Coming :)

Followers AdianiezDotCom | Thank you so much. Please leave a comment, I will follow u back.