Thursday, January 02, 2020

Menu Makan Malam | Sambal Terung Pipit & Ikan Bilis

assalamualaikum...
๐Ÿ˜Š salam sejahtera.

fresh new day.
hari kedua di tahun 2020. alhamdulillah, anak-anak bertiga sukses ke sekolah pagi tadi.
tahun ni, kak Nurin tak dok asrama. saya akan hantar & ambil tiap hari.
last minit, few days before start sekolah, keputusan ni dibuat.
ada la citer di sebalik keputusan tu. but tak nak citer kat blog lah ๐Ÿ˜‘. biarlah rahsia.
yg penting, kak Nurin masih ๐Ÿ‘Œ. bersedia ke arah PT3 2020. in shaa Allah...
maka tu la yg nak habaq, saya pepagi keluar bersama anak 3 org. balik ptg pun bersama anak 3 org.
i am so happy.
penat! yes penat! bukan dekat sekolah kak Nurin tu dari rumah.
namun, demi anak, kan... pe pun lah utk anak. janji depan mata...

ok ok ok... back to tajuk  ๐Ÿ‘†.
biasa tak makan terung pipit.
saya? tak la kerap. tapi rasanya lepas ni, akan kerap la. sedap ๐Ÿ˜‹. love it.
malang sikit jer la, anak-anak tak makan terung pipit tu. diketepikannya hu hu hu...
kak Nurin : "ye ke terung ni, ibu? mcm kacang peas jer..."
mcm-mcm lah kakak oii. kacang peas pun awak tak makan, kan?
hmmmm tak payah la byk soal sgt.
sebiji pun anak-anak tak nak try makan ๐Ÿ˜’. geram saya dibuatnya...

Menu Makan Malam | Sambal Terung Pipit & Ikan Bilis
nice ๐Ÿ˜‹๐Ÿ˜‹๐Ÿ˜‹

Menu Makan Malam | Sambal Terung Pipit & Ikan Bilis
terung pipit ๐Ÿ’™

masak aje sambal mcm biasa.
bila dah nak garing tu, barulah saya masukkan terung pipit dan ikan bilis.
few minutes..... siap!

ni lauk 31.12.2019 yg lepas.
couple kan dgn ayam masak lemak kuning. utk anak-anak bertiga tu lah.
2 lauk, jadik lah...

๐Ÿ˜‰๐Ÿ˜‰๐Ÿ˜‰

13 comments:

  1. Kembali ke sekolah anak2 ๐Ÿ˜˜

    CH pun suka terung pipit goreng sambal ikan bilis mcm ni.. mahu bertambah nasi ๐Ÿคญ

    ReplyDelete
  2. sedap terung ni..sy biasa celur n buat ulam jer..:)

    ReplyDelete
  3. dana pernah makan terung pipit tapi tak pernah masak sendiri heheheh... takut edy tak minat sebab rasa dia tu... hehhehehhe.. tapi memang seddap kalau dibuat sambal, ada lak boh udang lagi lah bertambah makan

    ReplyDelete
  4. Comel terung pipit tu. Seingat saya terung pipit ni panjang kelingking yang warna hijau tu.
    Ilmu baru ni.

    ReplyDelete
  5. sedapnya.. dulu teringat masa baru kawen, tengok resepi online. terung pipit dengan bilis ni la menunya.. kami g cari bahan masak kat NSK Selayang..

    ReplyDelete
  6. sedapppnyaa kak..lapar lah pulak tgk makanan malam2 ni hehehhe

    ReplyDelete
  7. Sedaplah terung pipit sambal. Makan dengan telur dadar pun dah cukup buat tambah nasi hehe. Terung ni kan, masa kecik dulu selalu juga jadi peluru senapang kayu. Sekali kena biru juga badan ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

    ReplyDelete
  8. Waalaikumussalam. Sedap sangat ni kalau dimakan dengan nasi panas ๐Ÿคค

    ReplyDelete
  9. Sedapnya makan dengan nasi panas panas

    ReplyDelete
  10. Ana favorite terung biasa je. selalunya masak pajeri atau sambal je. Terung pipit ni tak pernah cuba lagim

    ReplyDelete

Blogging...
Blogwalking...
Thank You For Coming :)