salam jumaat semua :)
nak share dgn uolls sesuatu yg penting ari ni...

Makanan Sunnah Qaseh Gold bukan sahaja halal tetapi juga Halalan Thoyyiba (halal lagi baik). Qaseh Gold disediakan di bawah piawaian Islamic Manufacturing Practise (IMP) @ Amalan Pengilangan Islamik yang mendapat pengiktirafan oleh JAKIM. Memakan makanan Halalan Thoyyiba, insyallah akan merubah 4 perkara iaitu pemikiran, perasaan, jiwa dan budi pekerti serta menjadikan kita lebih taat akan perintah Allah dan Rasul.




Secara umumnya pengilangan GMP begitu biasa di kalangan industri pengilangan. GMP ialah pensijilan yang mendapat pengiktirafan dari Biro Pengawalan Farmaseutikal Kebangsaan Malaysia.
Sementara IMP pula ialah suatu piawaian yang bertaraf “HALALAN THOYYIBA”; iaitu suatu proses pengilangan yang bukan sahaja suci dari sudut Fizikalnya (yakni tidak ada bahan-bahan haram ataupun kontiminasi dengan bahan-bahan haram) malahan juga suci dari sudut ruhaniahnya).
Maknanya tangan-tangan yang memproses produk-produk juga suci dan halal iaitu orang Islam.

IMP akan merangkumi semua proses di bawah untuk memastikan piawaiannya bukan sahaja memenuhi kehendak islam malah juga mematuhi peraturan-peraturan dan piawaian lain yang ditetapkan seperti:
  • IMP – Islamic Manufacturing Practice
  • GMP – Good Manufacturing Practice
  • HACCP – Persijilan dari Eropah
  • ISO9002
  • Halal




IMP: ialah suatu piawaian yang bertaraf “HALALAN THOYYIBA“ sejak tahun 2005.

Proses pengilangan yang bukan sahaja suci dari sudut Fisikalnya.
“Yakni tidak ada bahan-bahan haram ataupun kontiminasi dengan bahan-bahan haram”.

Malahan juga suci dari sudut rohaniahnya. Maknanya tangan-tangan yang memproses produk-produk juga suci dan halal.

Maksud Hadis : “ Halal itu jelas dan haram itu pun jelas. Di antara keduanya itu ada perkara yang samar (syubhah) yang kebanyakan manusia tidak mengetahuinya……” 





Produk yg mampu merubah diri manusia mestilah datang dari kesucian tangan-tangan yang mengusahakannya iaitu suci rohani dan jasmani.

Terlepas dari produk yang ragu-ragu dan terlindung dari kemurkaan Allah.... Ianya akan menjadikan kita sekeluarga lebih taat akan perintah Allah dan Rasul. Memakan makanan Halalan Thoyyiba in shaa Allah akan merubah 4 perkara ~ pemikiran, perasaan, jiwa dan budi pekerti...

mari beristiqomah ~ jadi la rakan niaga kami...
dgn modal hanya RM253 utk satu set qaseh gold yg terdiri drpd :
1. adinda
2. kekanda
3. junior
4. sole
sama-sama kita consume makanan sunnah ni dan sebarkan nya...
in shaa Allah :)



Photobucket