Jul 5, 2016

Beli 1g Bila Nak Kaya Raya?

Orang kata,..
Pelaburan emas yang saya buat ni KERJA GILA!!
.
Sebab??
.
Mana ada orang beli emas kecik2??
Orang beli emas besar-besar!
.
0.5gram aje?
.
1 gram aje?
.
Gilalah tu!! Bila nak kayanya?? smile emoticon

Takde sape nampak emas kita...
.
Dengan senyum, saya menjawab....
.
Bukan semua orang mampu beli selepuk....
Bukan semua orang mampu beli harga beribu..
.

Bak kata orang lama2, skit skit lama lama jadi bukit.
Sebulan 1g... 1g... 1g... 12 bulan? 24 bulan?
.
Nak fikir lagi?? Sudah lah tu..
Wang kita dah mengecil...
Janganlah merasa selesa dgn kehidupan sekarang.... 

kita  tak tau apa yg akan terjadi 4 - 5 tahun akn dtg..... jom rancang ekonomi anda...



alhamdulillah ~ hasil tabungan saya secara diam diam secara bulanan...
3  1/4 dinar :)
kalau ikut berat, semua tu ialah 13.812 gram.
sebulan = 1/4 dinar. ada duit lebih dlm sebulan saya beli 2 keping 1/4 dinar...
ada 4 keping boleh ditukar kpd sekeping 1 dinar. terbaik!

depan
belakang
depan
belakang

bukan nak jadi kaya.
hanya menyimpan. tapi tak nak simpan dlm bentuk RM.
tukarkan RM tu kpd emas 999.
.
sama konsep mcm simpan duit dlm bank.
cuma ini dlm bentuk emas.


Photobucket

6 comments:

  1. Selamat hari raya maaf zahir batin aida

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. 1/4 dinar, kak. Berat nyer 1.0625 gram.
      bukan 1/4 gram.
      ari ni harga nyer rm235.90.
      tapi harga ahli hanya rm210.90.

      Delete
  3. as salam. langkah bijak tu sbb emas mmg akan naik harga kelak. selamat hari raya n sy folo sini. no 885. tq.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes betul...
      rugi kalau x start sekarang...

      Delete
  4. langkah yang bijak tu simpan emas

    ReplyDelete

Terima kasih daun keladi...
Nanti aida balas kunjungan ye :)